torek, 02. maj 2017

ZAJTRK ZA 2.. MAJA

Po čudovitem oddihu v Novem Vinodolskem sva si pripravila obilen zajtrk. Uživala sva ob morju in soncu in precej mirnem okolju. Poslušala sva valove in šumenje vetra.
Ob takem zajtrku bova lažje dočakala najin odhod na Djerbo.

sreda, 26. april 2017

GOZDNI REGRAT ALI NAVADNA SMRDLJIVKA

Spomladi smo željni različne zelene zelenjave, zato si lahko naberete tudi gozdni regrat ali navadno smrdljivko, ki raste od zgodnje pomladi do poznega poletja v mešanih gozdovih, predvsem kjer so tudi bukve. Raste na senčnih in vlažnih tleh. Cveti rumeno, kot regrat, le da so cvetovi malo manj bogati. Diši po kuhanem krompirju in tudi pripravljamo jo lahko v solati s kuhanim krompirjem. Lahko pa tudi skuhamo v sopari skupaj s čemažem, prepraženo šalotko in vse  pretlačimo s krompirjem, kateremu dodamo kislo smetano. in po potrebi malo vode ter posolimo in popopramo.
Lahko pa liste, kot pri čemažu, nadevamo z gobjo pašteto, ali tofujem, skuto,  z zaseko, zavijemo v zavitek, ki ga zapremo z zobotrebcem na vrhu vsakega, pa dodamo cvet.
  

ponedeljek, 24. april 2017

ADIJO KALČKI KOT VSAKODNEVNA ZELENJAVA POZIMI

 Že kar dva meseca in več se pasemo po travnikih, seveda takih, ki niso špricani in gozdovih, da nabiramo sveže biljke na novo pognalih rastlin, kot so regrat, čemaž, divji hmelj, šparglji, mlade koprive itd. Glede na to, vsak teden zmanjšam gojenje kalčkov, ki so pa v zimskem času nepogrešljiva zelenjavica.  Kalčke lahko vzgajamo sami. Meni je najlažja in najpripravnejša vzgoja kalčkov v kozarcih. Če so zelo majhna semena kozarec prekrijem s gazo, da med spiranjem ne uidejo iz kozarca. Zelo rada imam kalčke Alfa alfa in Grški Triphlat.

VELIKONOČNE DOBROTE


Odločila sem se, da pripravim poleg klasičnih velikonočnih jedi še dodano vrednost zdrave prehrane. Posebno sem se posvetila zelenjavni prilogi, ki je vsebovala čemaž, rukolo, pečeno papriko, pečene šparglje, zeleno solato in češnjeve paradižnike. Posebej skrbno sem pa pripavila krožnik "rdečih mušnic" in posebno zdrav pisan kruh.

     


























sobota, 22. april 2017

RDEČE ZELJE S KROMPIRJEM

 Zima je dolga in največkrat našemu telesu primanjkuje vitaminov, zato naj bo zelje pogosto na našem jedilniku, saj vsebuje C, A, B9, B6, B1 in K vitamin, dovolj vlaknin mineralov, in kalcija. Bogat pa je tudi z omega 3 maščobnimi kislinami. Glede na sestavo hranilnih snovi, velja zelje za najboljšo preventivo proti raku. Še posebno rdeče zelje vsebuje antioksidante. Različne vrste zelja vsebujejo različne glukozinolate, toda v vseh pa se nahajajo, zato si lahko privoščite katerokoli zelje ali ohrovt. Odlično vpliva na našo prebavo in zmanjšuje holesterol v krvi. Ko kupujete zelje, poglejte, da glava ni poškodovana in da je sveže, najbolje ekološko, narežite ga tik pred uporabo. Čimvečkrat jejte surovo ali na sopari kuhano zelje.




petek, 21. april 2017

NEPOGREŠLJIVA RDEČA PESA

Veliko je že napisanega o zdravilnih lastnostih rdeče pese. Poudarim naj, da je v moji kuhinji nepogrešljiva, všeč mi je tako surova, sok, rezanci kot tudi kuhana in pečena. Uporabljam jo na več načinov tudi v kombinaciji z različno zelenjavo. . Uvrstila sem jo med zelo pomembne zelenjave, čeprav  jo mnogi zelo zapostavljajo.


Domačia gorčica

Hitro pripravljena in brez konzervansov.. Semena namočimo za nekaj ur, nato jim dodamo olje, med, sol, jabolčni kis in ščepec kurkume ter popra. vse sestavine zmiksamo s paličnim mešalnikom in postavimo vsaj za 1 teden v hladilnik, da se okusi premešajo.