sobota, 22. april 2017

RDEČE ZELJE S KROMPIRJEM

 Zima je dolga in največkrat našemu telesu primanjkuje vitaminov, zato naj bo zelje pogosto na našem jedilniku, saj vsebuje C, A, B9, B6, B1 in K vitamin, dovolj vlaknin mineralov, in kalcija. Bogat pa je tudi z omega 3 maščobnimi kislinami. Glede na sestavo hranilnih snovi, velja zelje za najboljšo preventivo proti raku. Še posebno rdeče zelje vsebuje antioksidante. Različne vrste zelja vsebujejo različne glukozinolate, toda v vseh pa se nahajajo, zato si lahko privoščite katerokoli zelje ali ohrovt. Odlično vpliva na našo prebavo in zmanjšuje holesterol v krvi. Ko kupujete zelje, poglejte, da glava ni poškodovana in da je sveže, najbolje ekološko, narežite ga tik pred uporabo. Čimvečkrat jejte surovo ali na sopari kuhano zelje.




petek, 21. april 2017

NEPOGREŠLJIVA RDEČA PESA

Veliko je že napisanega o zdravilnih lastnostih rdeče pese. Poudarim naj, da je v moji kuhinji nepogrešljiva, všeč mi je tako surova, sok, rezanci kot tudi kuhana in pečena. Uporabljam jo na več načinov tudi v kombinaciji z različno zelenjavo. . Uvrstila sem jo med zelo pomembne zelenjave, čeprav  jo mnogi zelo zapostavljajo.


Domačia gorčica

Hitro pripravljena in brez konzervansov.. Semena namočimo za nekaj ur, nato jim dodamo olje, med, sol, jabolčni kis in ščepec kurkume ter popra. vse sestavine zmiksamo s paličnim mešalnikom in postavimo vsaj za 1 teden v hladilnik, da se okusi premešajo.

četrtek, 30. marec 2017

POLENTA Z OMAKO IZ SUŠENIH PARADIŽNIKOV

Zelo okusno in lahko prebavljiva hrana je polenta. Če jo že pripravljate jo lahko pripravite vsaj za dvakrat in jo polovico spravite v vrečko in zmorzovalnik, tako vam bo ostala za dni, ko ne boste imeli volje do kuhanja. Kadar izbiram polento sem še posebno pozorna, saj je bolj zdrava in ima več zdravilnih snovi bio polenta, ki se kuha malo dlje časa, ampak medtem pa lahko pripravite tudi poljubno omako, kuha se največ 1/2 ure, seveda pa je potrebno mešanje, da se ne prime posode.
Omako sem pripravila iz svežih in sušenih paradižnikov. Najprej sem popražila 2 čebuli in 4 stroke česna, dodala sem na kocke narezan 1 korenje, na koščke zrezane 4 manjše paradižnike  in 1 rdečo papriko to sem zalila  z jušno osnovo in kuhala, 20 minut, nato sem s paličnim mešalnikom  zmiksala omako. dodala na drobno narezan čemaž, ter na malo večje koščke posušene paradižnike, ki sem jih predhodno namočila (uporabila sem tudi vodo, kjer so se namakali paradižniki). Vse skupaj sem pokuhala še 15-20 minut. Na koncu pa sem potresla s sesekljanim petršiljem.

DIVJA SOLATA

Dnevi so prelepi, zato nam ne bo težko zapustiti doma in se odpraviti na izlet izven Ljubljane, in na biotravniku (to pomeni neškropljenem in daleč od prometne ceste) nabrati že kar dobro zeleni regrat in njemu podobne užitne biljke, kot so: regačica, kislica, tropotec, čemaž, pa tudi divji šparglji.
Vse sestavine dobro operite in narežite ali natrgajte na manjše koščke. Skuhajte 1 jajce. Prav tako ga narežite, zabelite z oljem in limoninim sokom ali kisom, ki vam je povšeči, premešajte, posujte s cvetovi trobentic, vijolic, marjetic itd.... ter si privoščite poceni spomladanski obrok, obogaten z vitamini in minerali zlasti železom in omega 3  ter antioksidanti.

petek, 24. marec 2017

KOZJA SKUTA S ČEMAŽEM IN LANENIM OLJEM


Že veliko je bilo napisano o kozjih mlečnih izdelkih, ki so antikarcinogeni. več si lahko preberete na http://www.holist.eu/budwig.html, to je stran gospe dr. Budwig.
Po njenem, bi morali uvesti v onkološke bolnišnice  kozje mlečne izdelke, ker bi bili 30 odstotkov bolje zdravljenje. Tudi Ministrstvo za zdravstvo in kmetijstvo bi moralo razmišljati bolj napredno  in podpreti vzrejo koz, tako bi v Sloveniji lahko dobili bolj dostopno in večje količine lastnih proizvodov.
Za osveščene in vse nas, ki se zavedamo, da je preventiva pomembna za naše zdravje pa vam posredujem recept:
200 g. kozje skute,
1 jž lanenega olja
ščepec soli in
100 g čemaža

torek, 14. marec 2017

REGRAD IN ČEMAŽ

V petek (10. marec 2017) sem nabirala že prvi regrat in čemaž. Regrat poznate vsi, zato ga ne bom posebej predstavljala, je pa užitna cela rastlina, zato jo sama smatram kot superhrano. Kot solata krepi organizem, pomaga pri čiščenju krvi lajša presnovo, revmatizmu, kožnih ekcemih, lišajih,čirih,motnjah v delovanju jeter in žolčnika, trebušni vodenici ter sladkorni bolezni. Korenine so uporabne za nadomestek kave, pripravek iz zdrobljenih korenih pa pripravek za krepitev imunskega sistema.  Nabiramo jih med majem in junijem in avgustom in oktobrom.


Vsako spomlad komaj čakamo, da si ga pripravimo v solati. Dobra solata pa ni brez svežega prav tako nabranega čemaža, ki je nadomestek česna, po moje tudi superhrana, le da je še bolj učinkovit pri delovanju krvnega obtoka, žlez, deluje kot čistilec prebavne poti in dihalne potii in kože, znižuje holesterol ter je diuretik.